Buscar este blog

Breaking News

sábado, 6 de febrero de 2010

[Teatro] Teatre el Musical - La traició de Roger Bernat


"FLAM", LA TRAICIÓ DE ROGER BERNAT A ROGER BERNAT
El prestigiós dramaturg català afusella els seus principis escènics al TEM mitjançant una oda al poder de les emocions
Roger Bernat (Barcelona, ​​1968) anava per a arquitecte fins que un bon dia el teatre es va creuar en el seu camí. Graduat amb Premi Extraordinari en Direcció i Dramatúrgia, el 2008 comença a crear espectacles en què el públic és el gran protagonista, donant lloc a muntatges tan reconeguts com Domini Públic, Pendiente de voto o We Need to Talk. Consolidat com un dels creadors més singulars de l´escena contemporània, i amb una personalitat artística perfectament definida, Bernat mai va imaginar que acabaria alçant una obra a partir de tot allò del que sempre va renegar.
Tot va començar quan dos alumnes d´interpretació li van acusar de fer un teatre massa conceptual, fred i sense emocions, on el protagonisme dels espectadors eclipsava fins i tot als propis intèrprets. Decidit a recollir el testimoni, Bernat va començar a desenvolupar l´espectacle invers a la seua pròpia percepció: una obra on només hauria emocions, ni història, ni personatges, ni tan sols paraules. I així va sorgir Flam, la seua creació més inclassificable, un desafiament on el riure i el plor són portats fins a les últimes conseqüències i que es podrà veure al Teatre El Musical de València el pròxim 7 de març a les 20:30 hores.
D´aquesta manera, Flam situa a Bernat davant d´un espill que li retorna una imatge alterada i desconeguda de si mateix. Una proposta que posa de l´inrevés no només al seu autor, sinó a el propi plantejament de la dramatúrgia: en lloc de buscar-se les emocions mitjançant una història i uns personatges, és la història mateixa la que és buscada com a resultat secundari d´un efecte. En paraules de la companyia FFF, “Flam pren la forma d´una partitura exclamativa on, sense cap justificació i sense un context moral que l´aprove o el desaprove, uns professionals de l´emoció, actors i actrius, ploren i riuen mentre uns professionals de la sensibilitat ploren i riuen amb ells”.
 
"FLAM", LA TRAICIÓN DE ROGER BERNAT A ROGER BERNAT
 
El prestigioso dramaturgo catalán fusila sus principios escénicos en el TEM mediante una oda al poder de las emociones  
Roger Bernat (Barcelona, 1968) iba para arquitecto hasta que un buen día el teatro se cruzó en su camino. Graduado con Premio Extraordinario en Dirección y Dramaturgia, en 2008 comienza a crear espectáculos en los que el público es el gran protagonista, dando lugar a montajes tan reconocidos como Domini Públic, Pendiente de voto We Need to TalkConsolidado como uno de los creadores más singulares de la escena contemporánea, y con una personalidad artística perfectamente definida, Bernat jamás imaginó que acabaría levantando una obra a partir de todo aquello de lo que siempre renegó.  
Todo comenzó cuando dos alumnas de interpretación le acusaron de hacer un teatro demasiado conceptual, frío y sin emociones, donde el protagonismo de los espectadores eclipsaba incluso a los propios intérpretes. Decidido a recoger el testigo, Bernat comenzó a desarrollar el espectáculo inverso a su propia percepción: una obra donde solo habría emociones, ni historia, ni personajes, ni tan siquiera palabras. Y así surgió Flamsu creación más inclasificable, un desafío donde la risa y el llanto son llevados hasta las últimas consecuencias y que podrá verse en el Teatre El Musical de València el próximo 7 de marzo a las 20:30 horas. 
De este modo, Flam sitúa a Bernat ante un espejo que le devuelve una imagen alterada y desconocida de sí mismo. Una propuesta que pone del revés no solo a su autor, sino al propio planteamiento de la dramaturgia: en lugar de buscarse las emociones mediante una historia y unos personajes, es la historia misma la que es buscada como resultado secundario de un efecto. En palabras de la compañía FFF, “Flam toma la forma de una partitura exclamativa donde, sin ninguna justificación y sin un contexto moral que lo apruebe o lo desapruebe, unos profesionales de la emoción, actores y actrices, lloran y ríen mientras unos profesionales de la sensibilidad lloran y ríen con ellos”. 

Encuentra las entradas de tu cine favorito con increíbles descuentos

Gana dinero con tu blog.

Gana dinero con tu blog.
Te enseño como

¿Nos invitas a un café?

Buy Me a Coffee at ko-fi.com

Entradas populares

Páginas