Buscar este blog

Breaking News

jueves, 11 de febrero de 2010

TITAINADA POPULAR

I TITAINADA POPULAR: UNA CELEBRACIÓ DE LA IDENTITAT DEL MARÍTIM A LA MUTANT
 
En la seua nova etapa iniciada el passat mes d'abril, La Mutant continua apostant pel mestissatge artístic i per una convivència entre tradició i propostes transformadores. Fruit d'este plantejament naix la Titainada Popular, un esdeveniment únic que convertirà este diumenge a la sala de Joan Verdaguer en un centre de creació escènica i gastronòmica.

Conduïda pel polifacètic artista de Cocentaina Marc Sempere Moya, la proposta consistirà principalment en l'elaboració en directe de la recepta de la titaina -un menjar cabanyaler fet amb tomaca madura, pimentó roig, pinyons, all, tonyina i oli d'oliva- a càrrec de quatre dones de Barris Marítims. Mentre el plat es prepara, s'establirà un diàleg artístic-cultural on no faltaran les cançons a la mar de Pep Gimeno "Botifarra", la "Performance Municipal" d'Hipólito Patón Vicent Arlandis o les impressions de Marisa Villalba i Felip Bens sobre els costums i plats característics del Cabanyal.

Una vegada cuinada la titaina, els assistents podran degustar la recepta i fins i tot atrevir-se amb un "ressopó" amenitzat per Dj Biano, que farà un repàs del típic "bombo a negres" partint del pasdoble autòcton i arribant fins a la mateixa ruta del Bakalao. "Estem davant una trobada popular plena de sorpreses i que promou la participació activa del públic", comenta Marc Sempere. "Abans de res, la nostra intenció és posar en valor la cultura popular de Poblats Marítims mitjançant l'elaboració en viu de la seua recepta més tradicional". Al mateix temps, Sempere reivindica amb la Titainada el valor social del menjar: "Es tracta no només de veure què es menja, sinó com es menja. Vivim una època en què tot es fa amb presses i en la qual s'ha perdut el concepte de menjar com a espai comunitari.

La cita, que compta amb la col·laboració d'Aceite 565 i Bodegas Murviedro amb la seua col·lecció Petit Verdot, serà el diumenge 27 a partir de les 12:30 amb un preu total de 12 euros que inclou tapes, beguda i degustació de titaina.
 

I TITAINADA POPULAR: UNA CELEBRACIÓN DE LA IDENTIDAD DEL MARÍTIM EN LA MUTANT
 
En su nueva etapa iniciada el pasado mes de abril, La Mutant continúa apostando por el mestizaje artístico y por una convivencia entre tradición y propuestas transformadoras. Fruto de este planteamiento nace la Titainada Popular, un evento único que convertirá este domingo a la sala de Joan Verdaguer en un centro de creación escénica y gastronómica.

Conducida por el polifacético artista de Cocentaina Marc Sempere Moya, la propuesta consistirá principalmente en la elaboración en directo de la receta de la Titaina –un manjar cabanyalero hecho a base de tomate maduro, pimiento rojo, piñones, ajo, atún y aceite de oliva– a cargo de cuatro mujeres de Barris Marítims. Mientras el plato se prepara, se establecerá un diálogo artístico-cultural donde no faltarán las canciones al mar de Pep Gimeno “Botifarra”, la “Performance Municipal” de Hipólito Patón y Vicent Arlandis o las impresiones de Marisa Villalba y Felip Bens acerca de las costumbres y platos característicos del Cabanyal.

Una vez lista la Titaina, los asistentes podrán degustar la receta e incluso atreverse con un “resopón” amenizado por Dj Biano, que hará un repaso del típico “bombo a negres” partiendo del pasodoble autóctono y llegando hasta la mismísima ruta del Bakalao. “Estamos ante un encuentro popular lleno de sorpresas y que promueve la participación activa del público”, comenta Marc Sempere. “Ante todo, nuestra intención es poner en valor la cultura popular de Poblats Marítims mediante la elaboración en vivo de su receta más tradicional”. A su vez, Sempere reivindica a través de la Titainada el valor social de una comida: “Se trata no solo de ver qué se come, sino cómo se come. Vivimos una época en la que todo se hace con prisas y en la que se ha perdido el concepto de comida como espacio comunitario. Con esta iniciativa buscamos recuperar ese lugar de encuentro cercano, casi vecinal”.

La cita, que cuenta con la colaboración de Aceite 565 y Bodegas Murviedro con su colección Petit Verdot, será el domingo 27 a partir de las 12:30 con un precio total de 12 euros que incluye tapeo, bebida y degustación de titaina.

Encuentra las entradas de tu cine favorito con increíbles descuentos

Gana dinero con tu blog.

Gana dinero con tu blog.
Te enseño como

¿Nos invitas a un café?

Buy Me a Coffee at ko-fi.com

Entradas populares

Páginas